firma zatrudniająca wykwalifikowanych specjalistów z branży BHP. Szkolenie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy musi być odpowiednio dobrane do rodzaju pracy, jaka jest wykonywana przez pracownika. Podstawowe rodzaje kursów BHP to kursy przeznaczone dla pracodawców i osób na stanowiskach kierowniczych, kursy BHP dla pracowników biurowych, kursy BHP dla pracowników na stanowiskach robotniczych, a także kursy dla osób na stanowisku inżyniera. Można wyróżnić jeszcze wstępne szkolenia BHP, które musi przejść obowiązkowo każdy nowo przyjmowany pracownik. Okresowe szkolenia z bezpieczeństwa i higieny pracy posiadają różny okres ważności, w zależności od rodzaju kursu. Prowadzeniem każdego kursu zajmują się osoby posiadające odpowiednie wykształcenie w branży BHP.
Ile kosztuje outsourcing BHP
Outsourcing BHP jest usługą oferowaną przez odpowiednią firmę zajmującą się bezpieczeństwem i higieną pracy. Wielu pracodawców chętnie korzysta z usługi, jaką jest outsourcing BHP, ponieważ zapewnia profesjonalną obsługę przedsiębiorstwa w sprawach związanych z bezpieczeństwem. Outsourcing BHP to po prostu inaczej obsługa BHP, która obejmuje kompleksowe zajęcie się wszelkimi sprawami, które są związane z bezpieczeństwem i higieną pracy w danym przedsiębiorstwie. Wycena usługi outsourcingu z bezpieczeństwa i higieny pracy jest wyznaczana indywidualnie, ponieważ sama usługa jest zależna od rodzaju obsługiwanego przedsiębiorstwa. W celu poznania przybliżonego kosztu usługi jaką jest outsourcing BHP, należy skontaktować się z wybraną firmą i umówić na konsultację ze specjalistą. Koszt obsługi przedsiębiorstwa w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy zależy od wielu czynników, jak na przykład od rodzaju prowadzonej działalności oraz od wielkości przedsiębiorstwa. Skorzystanie z outsourcingu BHP z pewnością posiada wiele korzyści, nawet jeśli nie jest to najtańsza usługa.
Stanowiska w firmie BHP
Usługi związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, takie jak szkolenia BHP, outsourcing BHP, czy też audyty BHP, są niezwykle potrzebne. Świadczeniem usług BHP zajmuje się odpowiednia firma, która zatrudnia wykwalifikowanych specjalistów do spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy. Istnieją różne szczeble, które można zajmować w branży BHP. Poczynając od dołu stanowiska, jakie zajmują pracownicy firmy BHP to inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, a następnie starszy inspektor do spraw BHP. Wyżej znajduje się specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, później starszy specjalista, kończąc na głównym specjaliście do spraw BHP. Każde stanowisko zajmowane w firmie działającej w branży BHP wymaga spełnienia odpowiednich kryteriów oraz posiadania właściwych kwalifikacji. W celu rozpoczęcia pracy jako inspektor do spraw bezpieczeństwa trzeba posiadać tytuł technika bezpieczeństwa i higieny pracy zdobywany po ukończeniu szkoły o odpowiednim profilu. Później wraz ze zdobywaniem doświadczenia zawodowego oraz wykształcenia można awansować na kolejne stanowiska.
Do edukacji swoich pracowników zobowiązani są
Szkolenia bhp należą do jednych z najważniejszych zadań, które mają do spełnienia inspektorzy bezpieczeństwa i higieny pracy. Jak często pokazują liczne przykłady, wciąż wiele osób lekceważy obowiązujące zasady, co niejednokrotnie kończy się tragicznie. Dlatego też stała edukacja i podnoszenie świadomości na temat zagrożeń czyhających w miejscu pracy jest tak ważna. Do edukacji swoich pracowników zobowiązani są również przedsiębiorcy. Mając na względzie to, że nie każdego z nich stać na etatowego behapowca, na rynku powstawać zaczęły firmy zewnętrzne świadczące tak zwany outsourcing bhp. Jest to doskonałe wyjście dla każdego właściciela, który chciałby być otoczony fachową opieką w tym względzie, lecz nie stać go na utrzymywanie dodatkowego etatu pracowniczego. Warto też mieć na uwadze, że niejednokrotnie firma zewnętrzna będzie mieć dużo większą motywację do wytężonej pracy, niż etatowy pracownik. Wszystkie te argumenty sprawiają, że dziś coraz częściej właśnie w ten sposób zabezpieczane są kwestie bhp w zakładach pracy.